Stel uw vraag Tender selectie advies 

10 Manieren om impact te hebben met customer journey mapping

Praktische tools die door iedere onderneming effectief ingezet kunnen worden

Customer Journey Mapping is een praktische tool die door iedere onderneming effectief ingezet kan worden. Er zijn veel verschillende manieren te noemen om echt impact te hebben met customer journey mapping. Hieronder vindt u 10 verschillende manieren die u kunt toepassen.

1. Spoor emoties op

Klanten ervaren emoties tijdens de interactie met uw bedrijf. Het is belangrijk om deze emoties vast te stellen, zodat hier goed op ingespeeld kan worden.

2. Gebruik klantfeedback

Recensies van klanten kunnen u helpen om de klantreis te optimaliseren. Negatieve recensies leren u waar de knelpunten liggen, zodat u weet welke zaken optimalisatie nodig hebben om de customer journey te verbeteren.

3. Ontwikkel bedrijfsstrategieën

Customer Journey Mapping kan u meer inzicht bieden in kansen voor uw onderneming. Dit legt nieuwe mogelijkheden open om effectieve bedrijfsstrategieën te ontwikkelen en om bestaande strategieën aan te passen en te optimaliseren.

4. Plannen uitvoeren

U kunt bouwblokken ontwerpen aan de hand van Customer Journey Mapping die de bijdragen aan het uitvoeren van nieuwe plannen en strategieën. Dit is op de eerste plaats effectief voor de medewerkers en hierdoor vanzelfsprekend ook voor de klanten.

5. Engagement stimuleren

Betrokken medewerkers zijn belangrijk voor het bedrijf. Zorg ervoor dat medewerkers weten hoe belangrijk zij zijn voor de onderneming, zodat het bedrijf én de klanten hier de vruchten van kunnen plukken.

6. Sterkten en zwakten vaststellen

Customer Journey Mapping kan sterkten en zwakten blootleggen. Wanneer u precies weet waar de sterke en zwakke punten zich bevinden, dan kan er worden gewerkt aan een plan om de zwakten te versterken en de sterke punten nog sterker te maken.

7. Vergelijken met concurrenten

U kunt de klantreis van de concurrent eens analyseren. Dit resulteert in nieuwe inzichten hoe u het beter kunt doen voor de klanten.

8. Bedrijfsprocessen innoveren

Stilstand is achteruitgang. Het is belangrijk om bedrijfsprocessen te innoveren en voortdurend te zoeken naar verbeterpunten. Customer Journey Mapping helpt u bij het opsporen van deze verbeterpunten.

9. De ervaring ervaren

Laat uw medewerkers eens in de schoenen van uw klanten lopen om hen te laten ervaren wat klanten ervaren. Dit geeft een helder beeld van de klantreis en zorgt ervoor dat deze geoptimaliseerd kan worden.

10. Lanceer nieuwe producten

Het lanceren van nieuwe producten is uiteraard altijd goed. Customer Journey Mapping kan bijdragen aan het verscherpen van de benadering van de markt, waardoor de nieuwe producten bij de juiste klanten onder de aandacht worden gebracht.

Gratis e-book met tips

Er zijn nog veel meer manieren om impact te hebben met Customer Journey Mapping. Wilt u meer tips? Download ons gratis e-book of neem contact met ons op.

Download e-book

Direct contact

EarlyBridge zet uw hele organisatie in beweging. Met een praktische mix van advies en training werken wij samen met callcenter managers en medewerkers naar de duurzame realisatie van uw doelstellingen.

Snel antwoord op uw vraag?
Bel 020 - 34 13 952 of stuur een e-mail.

Bezoek onze website

Vraag het aan EarlyBridge

Aanhef *