Next-Best-Action voor klantspecifieke acties
Commercieel of als service
Next-Best-Action is een concept dat systematisch op basis van vooraf gedefinieerde waarden acties genereert die aantrekkelijk zijn voor een specifieke klant. Deze acties hoeven niet altijd commercieel van aard te zijn. Het kan een offerte of een propositie zijn, maar ook een service. Deze acties worden enerzijds bepaald door de behoefte van een specifieke klant en anderzijds door uw eigen doelstellingen.
Kenmerken Next-Best-Action
Is uw doelstelling het verhogen van klanttevredenheid, dan is het bijvoorbeeld mogelijk de klant een attentie te geven. De kracht van de oplossing is dat u real-time in de context van de interactie met de klant, aan de hand van vooraf gedefinieerde profielen, kunt bepalen wat de Next-Best-Action moet zijn. Deze Next-Best-Action wordt getoond op de desktop van de medewerker inclusief een slim script dat uw medewerker door het gesprek met de klant leidt naar het gewenste resultaat. De Next-Best-Actionoplossing koppelt met alle gangbare CRM-, analytics- en/of marketingsystemen.
Next-Best-Action is een goede combinatie met Integraal Klantbeeld.
Nauwelijks ingreep op ICT-systeem
Op de systeemomgeving heeft Next-Best-Action nauwelijks impact. Het kent een snelle agile wijze van implementeren en vraagt nauwelijks aanpassingen in uw huidige ICT-systemen, omdat de business rules voor de Next-Best-Actions worden gemaakt met een designertool om vervolgens centraal te worden opgeslagen op een server. Gebruikers loggen in op de server waardoor de Next-Best-Actions gepusht worden van de server naar de gebruiker. Centraal beheer is dus onderdeel van het platform.
Next-Best-Offer
Tegenwoordig is het de norm om uw klanten een gepersonaliseerd commercieel aanbod te doen. Dat betekent dat u ervoor moet zorgen dat uw klant direct in aanraking komt met díe producten of diensten die voor hem of haar het meest interessant zijn. Welke dit zijn wordt onder meer bepaald door een analyse van demografische factoren, onderzoek van de verschillende klantsegmenten en bestudering van het aankoopverleden. Next-Best-Offer brengt deze aspecten samen in een oplossing.
Het presenteren van een gepersonaliseerd aanbod betekent niet persé dat de keuze beperkter is, wel dat het aanbod relevanter is, wat het verkoopsucces vergroot.
Kenmerken Next-Best-Offer
De Next-Best-Offer combineert gegevens uit al uw bestaande CRM-, analytics- en marketingsystemen met real-time "rescoring" om de hoogst mogelijke kans op succes te realiseren. De meeste Next-Best-Offer-systemen bepalen het aanbod op basis van historische gegevens, meestal opgeslagen in een datawarehouse. Maar hoe handelt u bij gegevens die real-time worden verkregen, bijvoorbeeld tijdens het gesprek met uw klant?
In het datawarehouse van een verzekeraar is de gezinssamenstelling van een willekeurige familie onbekend. Tijdens een gesprek tussen de klant en de klantadviseur komt dit toevallig ter sprake. Natuurlijk wilt u deze informatie real-time aanvullen en een rescoring doen van het aanbod. Dit is nu precies wat de Next-Best-Offer oplossing u brengt.
Weinig impact op uw ICT-omgeving
Voor de systeemomgeving behoeft Next-Best-Offer nauwelijks aanpassingen. Het kent een snelle agile wijze van implementeren en vraagt nauwelijks aanpassingen in uw huidige ICT-systemen, omdat offers worden gemaakt met een designertool om vervolgens centraal te worden opgeslagen op een server. Gebruikers loggen in op de server waardoor de offers gepusht worden van de server naar de gebruiker. Centraal beheer is dus onderdeel van het platform.
Direct contact
Pegamento is specialist in het ontwikkelen van slimme klantcontact processen voor een ultieme klantbeleving, ideale klantprocessen en optimaal klantcontact.
Meer weten?
Bel 088-0067180 of stuur een e-mail.