In 5 stappen naar een optimale klantbeleving
Whitepaper ‘Klantenservice: van kostenpost naar moneymaker”
Customer care als moneymaker
Vanwege de globalisering van de markt en de explosieve groei van online diensten en producten hebben veel organisaties de afgelopen jaren flink moeten bezuinigen. Organisatieonderdelen zijn samengevoegd, het aantal staffuncties zijn drastisch gereorganiseerd en de budgetten staan onder druk. Eén van de bedrijfsonderdelen die als eerste hinder ondervinden van de verminderde financiële positie is de klantenservice ofwel customer care afdeling. De reden: de customer care afdeling wordt door een aantal beleidsmakers gezien als cost center in plaats van value center.
Vraag het gratis whitepaper aan
Optimale klantbeleving
Waar het een aantal jaar geleden nog ging om het “op tijd” opnemen van de telefoon gaat het tegenwoordig, naast bereikbaarheid, over een hoge first time fix, omni-channel en (online) selfservice. De wereld van klantcontact is enorm veranderd en krijgt daarnaast steeds meer aandacht door de explosieve opkomst van de smartphone.
Organisaties die doorgaans veel klantcontact hebben en ook grote waarde hechten aan klantcontact zijn bereid om te investeren in technologie die bijdraagt aan een hogere klant- en organisatiewaarde voor een optimale klantbeleving.
Hoe werkt dat in de praktijk?
De druk op organisaties neemt steeds verder toe vanwege de globalisering van de markt en explosieve groei van (online) concurrenten. Optimale klantbeleving is een belangrijke differentiator ten opzichte van concurrenten. Snelle, persoonlijke en effectieve service dragen in sterke mate bij aan de winstgevendheid van ondernemingen. Dit uit zich in loyale klanten, verhoogde winst (middels cross- en upsell) en een positief imago. Wilt u weten hoe u hier mee aan de slag kan? In vijf eenvoudige stappen transformeert u uw contact center in een value center. Frontline helpt bedrijven deze stappen te doorlopen met als resultaat een winstgevend customer care center.
Als expert op het gebied van klantcontact stelt Frontline dit Whitepaper aan u beschikbaar. Via onderstaande link vraagt u het gemakkelijk aan.
Vraag het gratis whitepaper aan
Voor vragen of een passend advies voor uw organisatie kunt u altijd contact met Frontline opnemen, bereikbaar op: 088 2 680 780.