Hoe slechte gespreksvaardigheden de kwaliteit van het antwoord beinvloeden
Er is een duidelijke relatie tussen de kwaliteit van de gespreksvaardigheden en de juistheid van het gegeven antwoord. Vanuit onze onderzoeken hebben wij hiervoor overtuigend bewijs. Ogenschijnlijk twee zaken die nauwelijks verband houden met elkaar. Immers een goed gesprek voeren vereist een positieve houding, communicatief inzicht en de vaardigheden om dit in de praktijk toe te passen. Terwijl voor de kenniscomponent slechts feitelijke inhoudelijke (proces) kennis nodig is. Die of top of mind beschikbaar is of in kennissystemen te vinden is.
De feiten spreken voor zich
Het uitgangspunt van ons onderzoek is van bijna tienduizend gespreksbeoordelingen. Van deze gesprekken hebben we de verschillende gespreksonderdelen geanalyseerd en onderzocht of er al dan niet een correct antwoord is gegeven. De beoordeling of een antwoord goed of fout was, is steeds gebaseerd op informatie van onze opdrachtgevers en dus op basis van vooraf gedefinieerde correct antwoorden.
Direct contact
Meten en verbeteren van de kwaliteit van uw klantcontacten.
Meer weten?
Bel 085 - 890 0 390 of stuur een e-mail.