Stel uw vraag Tender selectie advies 

Genesys versnelt en versimpelt compliance GDPR voor PureCloud-klanten

API faciliteert compliance voor General Data Protection Regulation

Genesys, wereldwijd leider in omnichannel customer experience en contact center oplossingen, kondigt de beschikbaarheid aan van een nieuwe API voor het PureCloud platform die de compliance faciliteert voor de nieuwe General Data Protection Regulation (GDPR). Met deze API kunnen organisaties die PureCloud gebruiken efficiënter verzoeken van klanten verwerken zoals die voortkomen uit de GDPR. 

GDPR/AVG

Met GDPR hebben inwoners van de EU een aantal nieuwe rechten voor een grotere controle over hun persoonlijke informatie terwijl organisaties aansprakelijk zijn voor de bescherming van die gegevens. Individuen heb het recht op toegang tot hun eigen gegevens en kunnen verzoeken om: een kopie van hun persoonlijke gegeven om te zien wat de organisatie bijhoudt, verwijdering van hun persoonlijke gegevens of het mee kunnen nemen van hun gegevens. 

PureCloud GDPR API 

De PureCloud GDPR API heeft een selfservice-functie zodat organisaties grote aantallen verzoeken van klanten snel en direct kunnen verwerken binnen het PureCloud-platform. Met de PureCloud GDPR API kunnen organisaties automatisch de belangrijkste verzoeken van klanten met gemak en zelfvertrouwen verwerken. 

Gestroomlijnde GDPR Compliance

Genesys stelt de nieuwe API beschikbaar in alle regio’s en gaat daarmee verder dan de minimale eisen van de wet. GDPR is van toepassing op de de persoonlijke informatie van personen binnen en uit de EU maar bedrijven daarbuiten moeten ook aan deze regelgeving voldoen wanneer zij persoonlijke informatie verzamelen, opslaan en gebruiken van een inwoner van de EU. Daarom adviseert Genesys ondernemingen om te profiteren van de nieuwe API, als proactieve maatregel en voor het vertrouwen van eindklanten ten aanzien van de bescherming van data en privacy. 

Privacy by Design

“‘Privacy by Design’, een essentieel onderdeel van GDPR, betekent dat iedere organisatie die persoonlijke gegevens verwerkt altijd een prioriteit maakt van privacy en bescherming van gegevens,” zegt Olivier Jouve, executive vice president of Genesys PureCloud. “Dat principe is eigen aan het PureCloud-platform dat ontworpen is voor het bewaren van de vertrouwelijkheid, integriteit en privacy van gevoelige gegevens.”

Persoonlijke gegevens binnen 30 dagen afhandelen

Volgens GDPR moeten organisaties verzoeken over persoonlijke gegevens binnen 30 dagen afhandelen. Met de nieuwe API kunnen gebruikers van het PureCloud platform ruim binnen de verplichte periode dergelijke verzoeken in gang zetten en afronden. Toegang tot persoonlijke gegevens kan in principe al binnen 1-2 werkdagen, het verwijderen of anonimiseren van gegevens na een GDPR ‘vergeet mij’-verzoek in minder dan 14 dagen. 

Daarnaast zorgt de PureCloud GDPR API voor een bevestiging dat het verzoek succesvol is afgerond. Dit vormt voor de organisatie de registratie van de afronding of een elektronisch rapport met persoonlijke gegevens. 

Ook voor andere regels en standaarden

Het PureCloud-platform is een unified, alles-in-één oplossing voor customer engagement en zakelijke communicatie die gemakkelijk is in gebruik en snel toe te passen. Een echte cloud-oplossing, gebaseerd op miroservices architectuur: het PureCloud-platform is flexibel, open, rijk aan functionaliteit en gebouwd voor snelle innovatie. Organisaties hebben daarmee een toekomstvaste oplossing die snel meeschaalt met de klantengroei.

Naast GDPR is het PureCloud-platform ook compliant met diverse andere regels en standaarden voor gegevensbescherming waaronder HIPAA, voor medische informatie, PCI DSS, voor verwerking van creditcards en ISO27001.

Genesys heeft ook procedures opgesteld voor bedrijven die gebruik maken van de PureConnect en PureEngage platforms voor compliance met GDPR. Voor beide platforms staat voor het begin deze zomer geautomatiseerde GDPR-tools in de planning.

Over Genesys

Genesys verzorgt wereldwijd 25 miljard geweldige klantervaringen per jaar. Dit succes komt door werknemers en klanten elke dag met elkaar te verbinden, op alle kanalen. Meer dan 10.000 bedrijven in ruim 100 landen vertrouwen op ons customer experience-platform voor uitstekende bedrijfsresultaten en het opbouwen van langdurige relaties. Dankzij de combinatie van de beste technologie en menselijk vernuft zijn onze oplossingen een afspiegeling van natuurlijke communicatie, en werken zoals u denkt. Onze marktleidende oplossingen stimuleren daadwerkelijke betrokkenheid en presteren optimaal op alle kanalen, zowel on-premise als in de cloud. Communicatie zoals die hoort te zijn: vloeiend, intuïtief en resultaatgericht. Bezoek Genesys op Twitter, Facebook, YouTube, LinkedIn en het Genesys-blog.

Direct contact


Met Genesys® PureCloud, PureConnect en PureEngage is er altijd een alles-in-één customer experience oplossing die past bij uw bedrijf. Meer weten?
Bel 035 - 695 26 64 of stuur een e-mail.

Vraag een demo aan

Bezoek onze website

Vraag het aan Genesys

Aanhef *