Stel uw vraag Tender selectie advies 

Genesys onthult eerste echte multicloud-architectuur voor contact centers

Genesys, wereldwijd leider in oplossingen voor cloud customer experience en contact center oplossingen, lanceert als eerste in de branche een native multicloud-architectuur. Meer flexibiliteit, agility en keuze maakt het voor organisaties eenvoudiger om een uitgebreid ecosysteem van meerdere leveranciers op te bouwen en de infrastructuur, toepassing en beheermodellen op maat te maken voor de eigen manier van werken. Dit geeft ze de veerkracht, flexibiliteit en schaalbaarheid die nodig is om de contact centers toekomstbestendig te maken.

Multicloud geeft organisaties ultieme controle

Klanten met Genesys Engage kunnen nu makkelijker cloudgebaseerde innovaties inzetten en daarmee gepersonaliseerdere service  leveren voor hogere klantbetrokkenheid en loyaliteit. Daarnaast kunnen organisaties profiteren van de mogelijkheid van transitie naar de cloud met behoud van de bestaande investeringen in technologie en terwijl ze voldoen aan strenge regels rondom data en beveiliging. 

De opnieuw in containers opgebouwde architectuur van Genesys Engage is gebaseerd op open standaarden en zorgt dat Genesys Engage-klanten kunnen kiezen uit private of publieke cloud, on-premise of hybride toepassingen met Genesys Cloud of andere leveranciers. Zo profiteert bijvoorbeeld Fiat Chrysler Automobiles met Genesys Engage van één enkel platform voor de ondersteuning van een scala aan verschillende applicaties, cloud toepassingsmodellen en leveranciers binnen hun wereldwijde organisatie. Bovendien kunnen organisaties met Genesys Engage de multicloud-architectuur draaien in de private cloud van hun keuze, waaronder die van leidende Infrastructure-as-a-Service leveranciers Amazon Web Services (AWS), Google Cloud en Microsoft Azure.

Door de multicloud-benadering kan iedere Genesys Engage klant, zowel cloud als on-premise, ongeacht hun toepassingsmodel snel en makkelijk gebruik maken van innovaties. Zo hebben klanten die gebruik maken van Genesys Engage toegang tot de AI-mogelijkheden van Genesys Cloud zoals Predictive Engagement en Workforce Engagement Management- als een volledig geïntegreerde oplossing.

Multicloud ecosysteem biedt grote voordelen

Cloud-klanten kunnen ook bepalen hoe Genesys Engage wordt aangestuurd: onafhankelijk, door Genesys of beheerd door een partner zoals Accenture, Aria Solutions, Avtex, BT,Cognizant, ConvergeOne, Infosys, NTT LTD of Orange Business Services. Daarnaast kunnen organisaties hun softwareapplicaties verdelen over verschillende clouds of gebruik maken van meerdere providers om aan te sluiten bij de diverse geografische behoeftes en dataregelgeving.

Bedrijven die Genesys Engage gebruiken profiteren van de open architectuur en vermijden daarmee vendor lock-in.  Ook kunnen zij de contact centeroplossing makkelijk uitbreiden door integratie met bestaande applicaties van leveranciers zoals AWS, Google Cloud, Microsoft, Nuance en Calabrio. Organisaties hebben meer mogelijkheden voor het ondersteunen van een groot aantal oplossingen, waaronder spraak en chatbots, workforce engagement management en stem- en spraakherkenning.

Over de Genesys multicloud architectuur:

  • “Tientallen jaren moesten bedrijven kiezen tussen een applicatiesuite van dezelfde leverancier of best-breed-systemen in silo’s. Dat was een nachtmerrie voor beheerders, met hoge kosten en inconsistente klantervaringen. Met onze multicloud-architectuur werken we samen met onze klanten om hier een eind aan te maken,” zegt Barry O’Sullivan, executive vice president en general manager voor Genesys Multicloud Solution. “We geven bedrijven de ultieme vrijheid om de technologie en infrastructuur van hun contact center op maat en toekomstbestendig te maken zodat ze iedere klant een unieke ervaring kunnen bieden.”
  • “Voor de meeste internationale bedrijven is werken in de cloud met één provider niet realistisch,” zegt Robert Allman, Global senior vice president, Customer Experience bij NTT LTD. “Multicloud is de toekomst en Genesys geeft klanten de flexibiliteit in het bouwen van een cloudomgeving die het beste past bij hun wensen terwijl ze tegelijk optimaal profiteren van hun investeringen in hun contact center.”
  • “De keuze is helder: cloud is het antwoord,” zegt Sheila McGee-Smith, president, McGee-Smith Analytics. “Maar bedrijven, vooral de grote multinationals, willen invloed op hoe de transformatie van customer experience naar de cloud wordt geregeld. Door bedrijven keuze te geven in cloudplatforms, toepassingsmodellen en beheersopties levert Genesys Engage een architectuur die bedrijven kunnen vormen naar hun specifieke eisen en wensen. Daarmee kunnen ze de nieuwste technologie inzetten en de service bieden waar klanten voor terugkomen.”

Over Genesys

Ieder jaar levert Genesys meer dan 70 miljard opmerkelijke klantervaringen voor organisaties in meer dan 100 landen. Met de kracht van de cloud en AI verbindt onze technologie ieder klantmoment van marketing, sales tot service en op ieder kanaal, tegelijktijd de ervaring van medewerkers verbeterend.

Genesys pionierde met Experiences as a ServiceSM zodat organisaties van iedere omvang echte personalisatie kunnen bieden op de juiste schaal, kunnen interacteren met empathie en kunnen bouwen aan het vertrouwen en de loyaliteit van de klant.

Dit wordt mogelijk gemaakt door Genesys Cloud, een alles-in-een-oplossing en het leidende publieke contact center platform in de wereld, ontworpen voor snelle innovatie, schaalbaarheid en flexibiliteit. Bezoek www.genesys.com.

©2020 Genesys Telecommunications Laboratories, Inc. Alle rechten voorbehouden. Genesys en het Genesys logo zijn handelsmerken en/of geregistreerde handelsmerken van Genesys. Alle andere bedrijfsnamen en logo’s kunnen geregistreerde handelsmerken of handelsmerken zijn van de respectievelijke bedrijven.

Meer informatie

Linda Hilberdink, Senior Field Marketing Manager Benelux, Iberia & South East Africa
Linda.hilberdink@genesys.com – 06 - 21 68 37 73

Ingrid Wong, Krakeling Communicatie
Ingrid.wong@krakelingcommunicatie.nl – 06 - 147 67 539

Direct contact


Met Genesys Cloud en Genesys Engage is er altijd een alles-in-één customer experience oplossing die past bij uw bedrijf.

Meer weten?
Bel 035 - 695 26 64 of stuur een e-mail.

Vraag een demo aan

Bezoek onze website

Vraag het aan Genesys

Aanhef *